Goede morgen,
De email met de link voor wachtwoord wijziging, zat in mijn spam, en daar kwam ik vanochtend pas achter. Ben erg blij dat jullie er zijn met de website en de schepenkring, want ik ben onervaren met het restaureren van een oude houten boot. De Antares staat nu in een schuur in Middenmeer waar ik nu begonnen ben met het kaal halen van alles dat er af kan zodat de schade goed in beeld komt. Maar dat valt niet mee met verroeste spijkers en dicht gelakte platkop schroeven. Desondanks is mijn verwondering alleen maar groter geworden terwijl ik nu begin in te zien dat er veel werk moet gebeuren. Er zit veel rot achter de achter de stootrand aan de zijkanten, en er moet een plank aan de onderkant vervangen worden die aan de voorkant wat los zit en halverwege een groot gat heeft. En er zijn wat rotte plekjes op de randen van het voor en achter dek en binnenkant kajuit dak.
Mijn doel is om haar voor het seizoen vaarklaar te maken en de dingen zoals het kajuit volgende winter te doen. Op het Oostereiland in Hoorn is een werf die veel met oude boten werken waar ik waarschijnlijk heel wat handige informatie kan vinden. Maar ik zou uiteraard ook graag met iemand in contact willen komen die mij wat tips en tricks kan vertellen over de Hartog Schouwen.
Met vriendelijke groeten,
Sebastiaan