heijnst

heijnst

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    stuuk6
    Deelnemer

Dag allemaal
    We hebben besloten om een andere boot te kopen met iets meer comfort
    Denk aan stahoogte toilet en stabilitijd
    Wij hebben de Heijnst gekocht vorig jaar en heel veel plezier mee gehad
    Het roer gerestaureerd de zwaarden opgeknapt en de kiel verstevigd
    Vorig jaar aangeschaft voor 3500 euro en netjes droog gestald op de wal
    Lekker wezen varen maar met een flinke windvlaag hup daar ging mijn meisje met een grote klap aan de lage kant
    Spierpein aan alle kanten dus dat moet anders
    We hebben een Blokland zeegrundel gekocht die zijn overstabiel en varen toch best aardig
    Deze boot gaan we vrijdag halen dus de Heijns is op zoek naar een nieuwe baas
    Is er iemand onder jullie die iemand weet dan horen we dat wel
    Hij hoeft niet perse dat geld op te brengen als er maar weer een liefhebber word gevonden want het is een pracht bootje
    Dag allemaal Gr Gerrit

stuuk6
    Deelnemer

Dag allemaal ?
    We hebben de Heijnst verkocht
    De nieuwe eigenares is alie uit Zwolle
    Minister 30
    Mvg Gerrit

Ad Kuiper
    Deelnemer

Hallo Gerrit,

Mijn naam is Ad Kuiper ex eigenaar van de Schollevaer (Heijnst) 1976 gekocht van H. H. blok uit Rheden .Het scheepje was halfgezonken en heel erg verwaarloosd ,eigenlijk niet meer te redden. Na  intensieve  restauratie  waarbij  ik  na het vervangen van alle verrotte spanten en rompdelen, een (dikke/sterke) polyester  boot  om  de  romp  lamineerde  en  vervolgens nieuw berghout, boeg  en  hekbalk, mastkoker etc. aanbracht. Dakbekleding  nieuwe  zeilen. Ik maakte zelf de grootschoot  blokken, een zware dektent over de hele boot, nieuwe kussens ,(ik zag de orginele gordijntjes nog zitten) de motor in perfecte staat , nieuwe, (verjongd) gespliste verstaging , een mooi motorkistje. Kortom  een  mooie  oude  dame

Ik  kocht  haar  voor 5000,- gulden als “mal” met  een  “Viere” motor en  een  mooi  kompasje.

Verkocht  haar  (veel  te  snel) als  prachtig  gerestaureerd  bootje voor 25000,-

Helaas  heeft  niet  iedereen de liefde , tijd en  handigheidhandigheid  om  een  mooi  bootje  in  topstaat  te  houden.

Jij  was  goed  bezig  zag  ik  met  het  roer, dat  was  toen  ook  al  niet  zo  best  maar  het  kon  nog  goed.

Ik zou  het  leuk  vinden  contact  op  te  nemen  met  de  nieuwe  eigenaar . Mijn e  adres  dioscuren1@hotmail.com

Met  vr  Gr  Ad

ReneD
    Sleutelbeheerder

Hoi Ad,

Heb jij nog foto’s uit die tijd?

Je kan ze rechtstreeks hier plaatsen of sturen naar: contact@hartogschepen.nl

Groeten René

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.