Hallo Gerrit,
Mijn naam is Ad Kuiper ex eigenaar van de Schollevaer (Heijnst) 1976 gekocht van H. H. blok uit Rheden .Het scheepje was halfgezonken en heel erg verwaarloosd ,eigenlijk niet meer te redden. Na intensieve restauratie waarbij ik na het vervangen van alle verrotte spanten en rompdelen, een (dikke/sterke) polyester boot om de romp lamineerde en vervolgens nieuw berghout, boeg en hekbalk, mastkoker etc. aanbracht. Dakbekleding nieuwe zeilen. Ik maakte zelf de grootschoot blokken, een zware dektent over de hele boot, nieuwe kussens ,(ik zag de orginele gordijntjes nog zitten) de motor in perfecte staat , nieuwe, (verjongd) gespliste verstaging , een mooi motorkistje. Kortom een mooie oude dame
Ik kocht haar voor 5000,- gulden als “mal” met een “Viere” motor en een mooi kompasje.
Verkocht haar (veel te snel) als prachtig gerestaureerd bootje voor 25000,-
Helaas heeft niet iedereen de liefde , tijd en handigheidhandigheid om een mooi bootje in topstaat te houden.
Jij was goed bezig zag ik met het roer, dat was toen ook al niet zo best maar het kon nog goed.
Ik zou het leuk vinden contact op te nemen met de nieuwe eigenaar . Mijn e adres dioscuren1@hotmail.com
Met vr Gr Ad